tisdag 21 oktober 2008

Small to Big


I helgen firade våra kompisar Linda och Kristian 1 års jubileum på deras djurbutik Pets in Town i Gröndal och vi var naturligtvis där och önskade dem fortsatta lyckönskningar med deras trevliga butik. När vi ändå var på södra sidan stan passade vi på att besöka det relativt nyöppnade hundkaféet Small to Big som ligger på John Ericssonsgatan på Kungsholmen.

Jag tycker att det är mycket trevligt att det finns ställen där man kan fika och hunden får följa med. Det finns ett par ställen i Stockholm som är helt inriktiktade på hundägare (naturligtvis får även icke-hundägare fika där med) sedan finns det ett par ställen där man får ta med sig hunden in i en sektion av kaféet.

Small to Big har en ganska stor lokal och ett stort utbud av hundkläder och accessoarer, men det var inte det jag var ute efter i första hand. Jag var ju där för att kolla in fikautbudet.

Som många förstått vid det här laget så älskar jag att njuta min helglatte på ett trevligt kafé tillsammans med nära och kära. Till min latte vill jag gärna ha något litet sött. Ju mer jag fikar, desto större krav ställer jag på kaféet jag besöker.

Small to Big serverar en del smörgåsar och sötsakerna består av Delicato. Ni som följt bloggen vet nog min ståndpunkt till Delicato på kaféer och jag måste säga att jag ärligt blev lite besviken på det. Det skulle kunna vara så att lokalen inte tillåter egenbakat men det måste finnas andra leverantörer av söta bakverk än Delicato. Så jag får hoppas att man utvecklar sitt utbud framöver.

Till hundarna finns det fantastiska kex i spännande färger och former. Man kan även beställa en hundtallrik med korv och leverpastej som jag tycker att man kan förbättra uppläggningen på , även om det "bara" är till hunden, fast Smilla gav tallriken tre tassar upp.

MEN jag måste tillägga att trots att jag inte var helt jublande glad över fikautbudet så kändes det väldigt välkomnande att vara gäst på Small to Bigs hundkafé. Ninnie var full av energi och väldigt mån om alla sina gäster oavsett om de var två- eller fyrbenta. Så här kan man nog lätt spendera en halv dag med att dricka kaffe och umgås med andra hundägare och titta på det stora utbudet av hundkläder. Så jag önskar Ninnie fortsatt lycka till och vi lär nog ses igen.

Vill ni följa vad som händer på kaféet så följ Ninnis blogg.

/C

Inga kommentarer: