måndag 22 juni 2009

Saturnus - Redux

För ett tag sedan var vi på återbesök hos en av våra favoriter; Café Saturnus på Eriksbergsgatan 6 i Stockholm. I mitt förra inlägg så konstaterade jag att det enda detta kafé saknade var en hemsida. Snälla Pelle Berg trillade in och informerade om att det nu finns en site att besöka. Sidan är väldigt charmig och trots att jag inte kan många ord franska så förstår man precis vad som menas. Tack!


Denna gång var vi tvungna att prova de enorma bullarna och jag är mäkta imponerad över att man lyckas baka dessa vetebröd med magnitud och få dem både genombakade och saftiga. Vi provade även hallonmarängpaj och fick en bit som gott och väl räckte för två. Vad T tyckte om denna kan man läsa här, eftersom jag är alldeles för pryd för att skriva sådana saker på bloggen.

Så har du inte råd att semestra i Frankrike i sommar så är Café Saturnus ett fullgott alternativ!

/C

2 kommentarer:

Anneli sa...

Tack för tipset om Långängens gård. Ska ta en tur dit när jag får semester nu i juli.

Fröken S sa...

Ja, jag ska blogga upp den själv här framöver :-D