söndag 24 augusti 2008

Kruthuset


Här om dagen var vi ute och promenerade efter djurgårdsbrunnskanalen och av en slump hittade vi till Kafé kruthuset som ligger på stora hundudden.

Utsikten är fantastisk mot vattnet till, även om det bakomliggande varvet inte är precis lika charmigt. Solen sken och himlen var blå, en av de där underbara sensommardagarna som man måste ta till vara och vi hade egentligen bestämt oss för att äta en korv vid den charmiga korvmojen efter kanalen på väg tillbaka mot djurgården men var villiga att ändra våra planer. Jag har tidigare hört talas om detta ställe och blev naturligtvis nyfiken på vad kafét har att erbjuda.

Kafét drivs av Vikingarnas segelsällskap (VSS) och har öppet på delar av veckan men det är tyvärr ingen legitim anledning till att servera Delicato! Efter att ha sett mig om i den något mörka lokalen med Bayersk "umpa umpa" känsla så tyckte jag inte att detta ställe var värt mina pengar oavsett hur vackert belägen lokalen än ligger.

Verksamheten har stor utvecklingspotential och jag hoppas att man till nästa sommar sett över sortimentet och även om man inte har lokaler att baka eget fikabröd så bör man åtminstone inleder ett samarbete med något trevligt bageri. Att leva på sitt läge räcker inte för mig i alla fall!

/C

Inga kommentarer: