torsdag 28 augusti 2008

Starbucks




Hej jag heter C och jag är ett Starbucksfan!

Jag och sambon kuskar gärna runt i Europeiska storstäder. Vi har EN regel när det gäller mat och dryck på våra resor. Man får inte gå på snabbmatskedjor som finns i Sverige! Mest förbjudet av alla är den gyllene måsen.

När det kommer till kaffekedjor är jag egentligen inget större fan. De serverar ofta massproducerade, enorma, torra och på alla sätt och vis trista muffins och kaffeprodukterna levereras ut enligt Henry Fords löpandebandprincip helt utan känsla och passion.

Men det finns en kedja som jag MÅSTE besöka så fort jag får möjlighet och det är Starbucks. Jag har besökt Starbucks i New York, London, Dublin, Paris, Berlin, Wien för att nämna några ställen och jag njuter lika mycket varje gång.

På Starbucks så är det inte i första hand bakverken som är grejen, faktiskt inte kaffet heller utan frappuccinon! Jag älskar frappuccino, speciellt chokladvarianten! (och uppenbarligen är jag inte ensam om det...)


Jag har längtat, trånat och önskat det länge. Det kan till och med vara en drivkraft för mig att beställa en resa utomlands. Jag är inte ensam. När kommer Starbucks till Sverige och Stockholm!?

Tyvärr ser det dåligt ut på den fronten men å andra sidan så kanske det mister sin magi om det blir för lättillgängligt? Kanske kommer inte frappuccinon vara lika underbar som när man rest långt och längtat länge.

Jag längtar i alla fall till nästa besök...

/C

3 kommentarer:

Anonym sa...

mmmm I need my mocca frappuccino...

Anonym sa...

Men du, är inte Frapuccionon typ samma innehåll som Frapinon på Espresso House här i Sverige?

Fröken S sa...

Åhhh.... det kan ju vara värt att kolla upp! Men få saker kan slå SBs Chocolatechipfrappuchino som vi förtärde denna sommar i Wien. Men skall undersökas närmare. /C