söndag 24 augusti 2008

Mälarpaviljongen


Vid Norr Mälarstrand ligger Mälarpaviljongen där vi mötte goda vänner för en avslappnade söndagsfika. Utsikten mot Västerbron är fantastisk och sorlet av människor runt om oss bekräftade att vi inte var ensamma om att njuta av det vackra vädret och det vackra läget.

Jag hade föreställt mig att Mälarpaviljongen skulle vara mindre men stället var verkligen mysigt och intimt. Jag skulle dock inte rekommendera detta stället för sitt fantastiska fikautbud. Visst fanns det en hel del att välja på både när det gäller fikabröd och dryck men den drottningpaj med vaniljvisp som jag serverades var verkligen ingen höjdare, tyvärr, då mina förväntningar var höga. Så på fikafronten var besvikelsen stor men eftersom detta etablissemang verkligen gav ett gott intryck så lovar jag att återkomma. Då skall jag dock sitta ute i paviljongen en varm sommarkväll och sippa rosévin. Kanske vågar jag mig till och med på att pröva något från köket.


Jag vill dock höja ett varningens finger för parkeringen som är belägen precis intill Mälarpaviljongen. Det är avgift dygnet runt, vilket vi inte upptäckte förrän vi återkom till bilen med en P-bot på vindrutetorkaren.

/C

Inga kommentarer: