måndag 1 september 2008

Chokladogram


För ett par år sedan satt jag och min sambo och myste i soffan efter att ha ätit en god middag tillsammans och delat en flaska vin. Det var min födelsedag och som det ofta blir så delar man sin tid mellan romantiska blickar på tu man hand och glada telefonsamtal från nära och kära.


Dagen till ära såg vi någon kärleksfilm och livet var underbart. Plötsligt ringde det på dörren och vi båda undrade vem det kunde vara då vi inte väntade något besök. Sambon öppnade i alla fall dörren och där stod en bud från chokladogram.se med en påse i handen.


Det visade sig att mina underbara vänner M&T hade skickat en stor ask med Belgiska chokladpraliner i. Detta var den godaste och roligaste överraskning någon av mina vänner gjort och de visste precis vad som gick hem hos mig. Detta blev pricken över i:et på en i övrigt fantastisk födelsedag.

Än idag kan jag gå och småhoppas på att det helt oväntat skall ringa på dörren och utanför står en man med choklad att leverera...

/C

2 kommentarer:

Anonym sa...

ooooh! jag vill också ha choklad levererat till dörren! :-D

Anonym sa...

Sååååå lyxigt med chokladleveranser! Har själv inte fått, men har beställt och fått levererat flertalet gånger, upptäckte av en slump en google- dag för några år sedan! Mycket roligare än blommor I would say!